חיפוש

הפסקת עבודה בחו"ל – האם מגיע לי החזרי מס בארץ?

החזרי מס לשכירים שעבדו בחו"ל וחזרו לישראל הוא נושא מורכב ולכן יש להתייחס לכל מקרה לגופו.

יחד עם זאת, קיימים מספר כללים ברורים, שיעזרו לכם להבין – האם מגיע, או לא מגיע לכם החזר מס לאחר שעבדתם בחו"ל?

 

ישראל חתומה על אמנות למניעת כפל מס

מדינת ישראל מקיימת הסכמים שונים עם מדינות ברחבי העולם, ביניהן ארה"ב וכן מדינות שונות באירופה.

בין היתר, הסכמים אלה מבטיחים כי ישראלי שעובד בחו"ל, בתנאי שמדובר על מדינה המקיימת קשרים תקינים עם ישראל ובתנאי שהוא עובד ומשלם מס לפי החוק בישראל וגם במדינה בה הוא עובד, לא ישלם יותר מיסים ממה שצריך.

יחד עם זאת, מקרים של תשלום מיסים גבוהים מהנדרש הם שכיחים ולכן, ישראלים שעובדים בחו"ל ומשלמים יותר מס מהנדרש, יכולים לבקש ולקבל החזרי מס במדינת ישראל, לאחר שובם לארץ.

 

תנאים לקבלת החזרי מס לאחר עבודה בחו"ל

חברת אינדיגו, המתמחה בין היתר בהחזרי מס לתושבי ישראל מכל שכבות האוכלוסייה, מציעה שירות המאפשר לישראלים לקבל החזרי מס בלי להתמודד לבד עם הקשיים והדרישות אשר לעיתים רשויות המס מערימות על מי שמבקש למצות את זכויותיו.

מן הראוי לציין, כי גם אם קבלת החזר מס אינה תהליך מסובך בפני עצמו, הבירורים, מילוי הטפסים הדרושים ומענה על שאלות, כמו גם עמידה במבחנים שונים, עשויה להפוך את הבקשה להחזר מס עבור עבודה בחו"ל, למשימה מכבידה ביותר.

 

העובד חייב להיחשב תושב במדינה בה הוא חי ועבד, כמו גם בישראל כמובן.

כדי לקבוע זאת, יש לבחון האם העובד אכן נחשב תושב ישראל ותושב המדינה בה עבד, מחוץ לישראל על ידי רשויות המס.

בנוסף,  המבקשים החזר מס לאחר שהות ועבודה בחו"ל נדרשים לעבור מבחן, אשר קובע היכן נמצא מרכז החיים שלהם (ר' מקרה בר רפאלי למשל).

כדי לעמוד בהצלחה במבחן זה, על העובד לענות על שאלות שונות, כמו היכן מתגוררת משפחתו, היכן נמצא בית המגורים העיקרי שלו, היכן נמצא מקום העבודה שלו ועוד. בנוסף, העובד חייב לשהות בישראל לפחות 183 ימים בשנת המס המדוברת, או 30 ימים בשנת המס הנוכחית ועוד 354 ימים בשנת המס שלפניה.

 

לסיכום

לפעמים כל מה שצריך זה כמה אלפי שקלים של החזר מס המגיע לכם לפי חוק, שיחזירו אתכם לעמוד עם הרגליים על הקרקע לאחר שהות ממושכת בחו"ל.

יחד עם זאת, כדי לקבל החזר מס עבור תקופת עבודה בחו"ל, במקרה של תשלום כפל מס או תשלום מס גבוה מכל סיבה שהיא, על העובד להגיש שלל טפסים ולעבור תהליכים שונים כיד להוכיח כי אכן מגיע לו החזר.

לשם כך, מומלץ לפנות לחברה מתמחה בהחזרי מס, אשר יכולה לשפוך אור על התהליך, למקד אתכם בשלבים החיוניים לתהליך ולקצר אותו עבורכם במידה משמעותית.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
ניקוי BDI
ניקוי BDI

BDI שלילי הוא מצב בהחלט לא נעים, המשפיע על