חיפוש

העלאת תפוקת העובדים – איך עושים את זה נכון?

תפוקת העובדים קשורה באופן ישיר לתחושת הרווחה שלהם, כמו גם לויאליות למקום העבודה, רצון להצליח ותחושת שייכות.

מחקרים רבים מוכיחים זאת באופן חד משמעי, כמו גם הבחירה של חברות ענק רבות ברחבי העולם להשקיע הון תועפות בתחומים אלה, בדרכים יצירתיות במיוחד.

חברות אלה מבינות היטב את הרווח הישיר שלהם מהשקעות כאלה, לא רק על התפוקה אלא גם על יציבות הארגון ויעילות תהליכי העבודה, אבל איך הן עושות את זה?

יהונתן כהן, מוביל חדשנות ארגונית ותהליכים ארגוניים שונים, מסביר.

 

גורמים אישיים לצד גורמים מקצועיים ברמת התפוקה של העובדים

אינספור גורמים שונים משפיעים על רווחת העובדים ולכן הגברת תחושת הרווחה של העובדים, תחושת השייכות והרצון להצליח, אינן משימות פשוטות כלל ועיקר.

חלק מהגורמים המשפיעים על כל הנתונים הללו נובעים מתרבות ארגונית וניהולית, אך חלק ניכר מהתחום העצום של רווחת העובד מושפע דווקא מגורמים אישיים שונים, או מגורמים אחרים, כמו שחיקה, מעברים בין תפקידים ועוד.

כל אחד מגורמים אלה יכול להשפיע על תחושת הרווחה של העובד, ההנאה שלו מהתפקיד וממקום העבודה ולבסוף לפגוע בתפוקה שלו.

תקשורת לקויה עם גורמי הנהלה שונים עלולה לפגוע במוטיבציה, חוסר יכולת להתקדם ולהתפתח עלול גם הוא לפגוע ברצון להצליח ולהתפתח, תהליך לקוי של הסתגלות לתפקיד חדש עלול לפגוע ביעילות העבודה וכן גם אתגרים אישיים ומשפחתיים שכל אדם מתמודד איתם בשלבים שונים בחיים.

 

כיצד ניתן לנהל את הגורמים ברמת התפוקה של העובדים?

ארגון המעוניין ברמה מסוימת של השפעה על כל הגורמים הללו, או על חלק מהם לפחות, חייב שיהיו בידיו כלים לזיהוי הגורמים הללו, כמו תרבות ארגונית מעודדת פתיחות ושיח, אפיקים שונים לקידום והתפתחות אישית של העובדים, באופן שמקדם את הארגון כמובן, בניה של תהליכי הכשרה אפקטיביים לצורך הקלה על הסתגלות לתפקידים חדשים, כמו גם בניית מערך שיאפשר לעובדים לשתף בקשיים אישיים שלהם, הפוגעים ביכולתם לתפקד באופן רגיל.

כמובן שלא תמיד אפשר לפתור כל בעיה של העובדים, גם כשהאווירה במקום העבודה מעודדת פתיחות, שיתוף וסיוע לצורך התקדמות אישית, אבל כאשר התשתיות הקיימות פועלות כראוי, מקום העבודה יכול לספק לעובדים שלו בסיס אנושי ומקצועי איתן, המאפשר להם להנות מתחושת יציבות ובטחון, לצד צמיחה אישית מתמדת.

 

לסיכום

ארגונים המעניקים לעובדים שלהם בסיס כזה, מצליחים ליצור מאגר חזק ואיכותי של עובדים בכירים, שצמחו מתוך הארגון, מגלים לויאליות מלאה לצד רצון להצליח לקדם את האינטרסים של הארגון ואף פועלים מתוך תחושת שליחות.

מנגד, ארגונים שאינם מעניקים בסיס כזה לעובדים שלהם, נאלצים להתמודד עם תחלופה גבוהה, להשקיע משאבים רבים בגיוס והכשרה, במקום להתמקד בפיתוח והעלאת התפוקה בקרב העובדים הקיימים.

לכן השקעה בהיבטים שונים של רווחת העובד היא למעשה השקעה בהעלאת התפוקה של העובדים, כפי שארגונים רבים ברחבי העולם מבינים ומיישמים כבר שנים רבות.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא