חיפוש

מהם שלבי הליך הסכמי הממון

מתחתנים בקרוב ורוצים להבין מה הם השלבים בתהליך כתיבת הסכם הממון? המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם!

 

מה הוא הסכם ממון?

הסכם ממון בין בני זוג בא לקבוע את חלוקת הרכוש העתידי במקרה של פרידה או פטירה של אחד מבני הזוג. את עריכת הסכם הממון יש לעשות לפני נישואי בני הזוג, וכן מומלץ מאוד לבצע אותו בייעוץ משפטי צמוד. מדובר בתהליך מורכב שיש להתייחס אליו ברגישות על מנת למנוע סכסוכים ולהבטיח כי יתבצע הסכם הוגן שמקובל על שני הצדדים.

 

מה צריך להיות כתוב בהסכם ממון?

הסכם הממון בא להסדיר אלמנטים רבים בחיים המשותפים של בני הזוג. לא תמיד הסכם הממון יכיל רק את חלוקת הרכוש של בני הזוג, ופעמים רבות בני זוג ירצו להוסיף אליו סעיפים נוספים הנוגעים לגידול הילדים ולהסדרים עבורם במקרה של פרידה.

 

מי מאשר את הסכם הממון?

על מנת לאשר את הסכם הממון שנכתב על ידי בני הזוג יש להביאו לחתימה על ידי נוטריון מוסמך. הסכם ממון שנכתב ונערך בסיוע של עורך דין או מגשר הוא הסכם שקל יותר לקבל עבורו תוקף משפטי, לכן מומלץ לבצע אותו בעזרת מומחים. אם אתם לא יודעים היכן למצוא עורך דין מתאים לכתיבת הסכם זה, כדאי שתקראו על הסכם ממון עם עו"ד הלנה שמחי.

 

למה צריך לשים לב בעת כתיבת הסכם הממון?

אם אתם כותבים את הסכם הממון לפני לידת הילדים, אל תכללו בו הסכמים לגבי מזונות או משמרות, שכן בשלב זה הסכם המפרט החלטות אלו לא יאושר. כמו כן, שימו לב כי אתם כותבים את הסכם הממון בצורה הגונה ומסודרת, כזו שתרגיש נוחה לשני הצדדים ולא תגרום למחלוקות או לחוסר נעימות.

בסופו של דבר הסכם הממון בא להגן עליכם כבני זוג וליצור סביבה זוגית נעימה שאינה תלויה באלמנטים כספיים. זכרו זאת לכל אורך התהליך ואל תיגררו לריבים או לכעסים.

 

האם רק זוג נשוי יכול לכתוב הסכם ממון?

כיום זוגות רבים שאינם נשואים מעוניינים בליצור הסכם ממון. זוגות ידועים בציבור למשל, שחיים יחדיו חיים משותפים אך אינם נשואים, חותמים לרוב על הסכם ממון מיוחד עבור זוגות ידועים בציבור. גם זוגות חד מיניים יכולים לכתוב הסכם ממון ולאשרו מול גורמים רלוונטיים.

 

מדוע חשוב לבצע את הסכם הממון עם סיוע של עורך דין?

כתיבת הסכם ממון הוא תהליך רגיש בין בני זוג. בגלל שנושאים כלכליים הם נושאים מורכבים שדורשים לפעמים תיווך ונקודת מבט חיצונית, כדאי שהאדם בו תעזרו יהיה אדם בעל רגישות לנושא ובעל ידע משפטי מתאים שיוכל לסייע לכם ולענות על כל שאלה שעשויה לעלות. זכרו גם שכאשר אתם נעזרים בעורך דין על מנת לנסח את ההסכם, יהיה לכם יותר קל להשיג עבורו תוקף משפטי. בהצלחה!

הסכם ממון

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא