חיפוש

החל מאיזה תקציב ניתן לפנות לעו"ד בעל מוניטין?

בין אם מדובר באירוע משמח כמו רכישת בית או אירוע קשה כמו תאונת עבודה, סביר להניח שרוב האנשים יידרשו בשלב זה או אחר לשכור את שירותיו של עורך דין.

עם זאת, מדובר בתחום שיכול להיות מבלבל, ולא תמיד ברור איך לבחור עורך דין שיתאים לנו מבחינת התקציב וגם יעשה עבודה טובה.

כמה שכר טרחה מותר לעורך דין לקחת, ולמה עדיף לא ללכת על האפשרות הזולה ביותר?

עבודה עם עורך דין בעל מוניטין תכלול כמובן שכר טרחה גבוה יותר, אך גם הסיכוי לקבל פיצוי גדול יהיה גבוה יותר. לכן, לא כדאי להתפשר. במקרה של תביעות פיצויים הוא משרד עורכי דין מוביל ובעל שם, עם רקורד של הצלחות בתחום תביעות בענייני תאונות עבודה, תאונות דרכים, נכות ועוד. כדאי לדעת גם שעורכי דין המתמחים בתביעות עבודה לא נוהגים לקחת שכר טרחה אלא אם התביעות הצליחו.

 

איך בוחרים עורך דין טוב?

בישראל לא חסרים עורכי דין – מדובר באחד התארים הפופולריים ביותר, ובכל שנה נכנסים לשוק עורכי דין צעירים שזה עתה סיימו התמחות ועברו את מבחני הלשכה. בגלל המספר הגדול של עורכי דין בארץ, רוב האנשים שיצטרכו שירותי עורך דין יתחילו לחפש עורכי דין דרך המלצות מחברים או מקרובי משפחה – וזו אכן דרך יעילה לסנן מועמדים. כדאי גם לעשות חיפוש בגוגל ולגלות מה המוניטין של משרד עורכי הדין, ובאילו תביעות גדולות הוא השתתף.

אם זאת, חשוב לא להתחייב על עורך הדין הראשון שנפגשתם איתו. כדאי לעשות סקר שוק ולבחור ולשאול את השאלות הנכונות – למשל, לברר כמה שנות ניסיון יש לעורכי הדין שאתם מדברים איתם והאם יצא להם להתעסק בתביעות דומות.

אחרי שתקבלו הצעות מחיר, תוכלו לעשות את השיקולים שלכם בצורה חכמה. כדאי לזכור ששכר טרחה נמוך במיוחד הוא לא בהכרח סימן טוב.

 

מה גובה שכר טרחה עבור תביעות פיצויים?

עורכי דין קובעים את גובה שכר הטרחה שלהם על פי מאפיינים רבים, בין היתר שנות הניסיון שלהם, המוניטין שלהם בתחום ואחוזי ההצלחה שלהם. עם זאת, על מנת ליישר קו, לשכת עורכי הדין פרסמה מחירון שכר טרחה מינימלי שעליו היא ממליצה. על פי מחירון זה, בתביעות פיצויים שכר הטרחה המינימלי הוא בין 10 ל-15 אחוזים מסכום הפיצויים.

אחוזים אלו יכולים לנוע כלפי מעלה או כלפי מטה, אך כאמור, לא בהכרח כדאי להתפתות לעבוד עם עורכי דין שמציעים שכר טרחה נמוך במיוחד – נתון זה עלול להעיד על איכות השירות שהם מציעים.

 

כשזה מגיע לתביעות פיצויים

יש לא מעט משרדי עורכי דין המתמחים בתביעות עבודה, תביעות נכות, אובדן כושר עבודה, תאונות דרכים ועוד. השירותים שהמשרדים מציעים נועדו לסייע לנפגעים לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים להם.

 

כסף ומחשבון

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא