חיפוש

האם חובה לחדש כל כמה שנים פטור ממס הכנסה ולמה

לאנשים רבים בעלי נכות מעל 90% או עיוורים, מגיעה פטור ממס הכנסה. הפטור נועד לעודד אנשים בעלי נכות לצאת לעבוד ולהשתכר בכבוד. כמובן שכדי לקבל את הפטור יש לעמוד בקריטריונים מסוימים ולקבל אישור מוועדה רפואית מוסמכת של ביטוח לאומי אשר מסקנותיה יעברו למס ההכנסה ועל פיה תתקבל ההחלטה. אם יש ברשותכם פטור, בואו להבין האם עליכם לחדש אותו, מתי ולמה.

 

נכות זמנית

אנשים אשר ידרשו לחדש את אישור פטור ממס הכנסה שלהם הם אנשים שנקבעה להם נכות, או פגיעה בראייה באחוזים שאכן מאפשרים להם לקבל את ההטבה של פטור ממס הכנסה, אך רק לתקופה זמנית. כלומר, הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה כי הם אכן מוגדרים לתקופת זמן מסוימת כזכאים לפטור ממס הכנסה, אך לאחר תקופת הזמן הזאת הם סבורים כי מצבו ישתפר ולכן לא יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה.

 

מי צריך לחדש?

אם אתם הייתם בוועדה רפואית ונקבעה לכם נכות מעל 90% או שהייתה פגיעה בראייה שלכם שנקבעו כזמניות, ובסיום התקופה שנקבעה לכם בוועדה הרפואית אינכם מרגישים שיפור במצבכם הרפואי או אין שיפור במצב הראייה שלכם, תדרשו לחדש את הפטור שלכם ממס הכנסה מכיוון שפג תוקפו אך ההטבה עדין מגיעה לכם על אף שהרופאים בוועדה הרפואית העריכו אחרת.

 

הורים לילדים עם בעיות רפואיות

גם הורים לילדים עם בעיות רפואיות כאלו ואחרות זכאים לפטור ממס או לנקודות זיכוי המנוכות מהמשכורת של אחד מההורים. כאשר  מדובר במצב רפואי של הילד, הפטור ניתן בכל פעם לשנה אחת בלבד ולכן גם במצב כזה, יש לחדש את הפטור בכל שנה.

 

היעזרו בעורך דין מומחה

אם אתם נדרשים לחדש את הפטור שלכם, אתם בוודאי יודעים כבר כמה התהליך מול הביטוח הלאומי ומס הכנסה הוא קשה, מורכב ומלא בבירוקרטיה. כך גם תהליך החידוש יהיה. גם הוא מלא במסמכים וועדות רפואיות שחשוב להגיע אליהם מוכנים ומצוידים בכל מה שתצטרכו על מנת להצליח לקבל את הפטור שמגיע לכם ביושרה. על מנת להימנע מסיבוכים ומאירועים לא נעימים בהם שכחתם להביא את אחד המסמכים או שאפילו לא ידעתם שהייתם צריכים להגיע עם המסמך הזה או להגיש אותו, כדאי להצטייד בעורך דין המתמחה בנושא של פטור ממס הכנסה ויודע כיצד לעבוד מול הביטוח הלאומי ומס הכנסה.

 

אל תוותרו על מה שמגיע לכם

זה קורה שהוועדה הרפואית שדנה במצבכם הרפואי טעתה לחשוב שלאורך פרק זמן מסוים מצבכם ישתפר ולכן לא תהיו זכאים יותר לפטור ממס. אם בכל זאת מצבכם לא השתפר, אל תהססו וגשו לחדש את הפטור שלכם כמה שיותר מהר בעזרת עורך דין שיעזור לכם לעבור את המסלול הזה במהרה ובצלחה.

נייר, עכבר ועט

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
ניקוי BDI
ניקוי BDI

BDI שלילי הוא מצב בהחלט לא נעים, המשפיע על