חיפוש

בשביל מה צריך משכנתא?

שכנתא נחשבת למושג ידוע ומוכר בקרב קוני הדירות בארץ. אך לא פעם, יש קונים חדשים בתחום שמוצאים את עצמם תוהים מה זה בכלל משכנתא ולמה צריך אותה. אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם נמנים מבין הקונים הללו. אם כך, דעו שהגעתם למקום הנכון ובזמן הנכון. במדריך הנוכחי תוכלו לקבל את כל התשובות שיאפשרו לכם לדעת מה זו משכנתא ובשביל מה צריך אותה בכלל.

 

אז מה זו משכנתא?

משכנתא היא שם נלווה להלוואה שמיועדת אך ורק לנושא אחד – לרכישה של בית. בשונה מהלוואה רגילה (כזו שניתנת לאנשים למטרות שאינן רכישה של בית), אלו שמקבלים את המשכנתא יכולים לקבל הלוואה של סכומים גבוהים מאוד, לתקופה ממושכת (של עשרות שנים לעיתים) ותנאים נוחים יחסית. אם אתם תוהים איפה נמצא הקאץ', הוא ממש ליד הבית שלכם, בעצם, אם נעמיק יותר בעניין, נוכל להגיד שהקאץ' הוא הבית שלכם. זאת אומרת, הבית שלכם הוא הבטוחה העיקרית להחזרת ההלוואה. עכשיו, כשאתם יודעים מהי משכנתא, אפשר להסביר בשביל מה אתם צריכים אותה.

 

בשביל מה צריך משכנתא?

אם יצא לכם לשמוע לאחרונה כמה עולה דירת 2 חדרים בעיר מגוריכם, אתם בוודאי יודעים שמדובר בסכום לא מבוטל. המחירים עולים כמובן ככל שמספר החדרים עולה. כך שמשפחה שרוצה לגור בדירה מרווחת של 4 או 5 חדרים, צריכה שיהיה לה הון עצמי גבוהה מאוד כדי שזו תוכל לקנות את הדירה באופן עצמאי. הדבר לא בא לידי ביטוי ברוב המקרים בארץ.

שכן, כפי שציינו בפניכם קודם לכן, המחירים גבוהים מאוד והדבר גורם לאנשים לבדוק אפשרות לקבלת הלוואה. בשלב זה אתם כבר יודעים שההלוואה המתאימה ביותר לקנייה של בית היא המשכנתא. כך שאפשר לומר שבלי המשכנתא אי אפשר לקנות בית בארץ. אם אתם נמצאים בשלב התחלתי של הליך קניית הבית שלכם, כדאי שתשמעו פרטים על יעוץ משכנתאות שיאפשר לכם לבחור את המשכנתא המתאימה לכם ביותר.

 

תכירו את תחום יעוץ המשכנתאות

בשלב זה אתם יודעים את הפרטים החשובים הבאים:

  • מהי משכנתא
  • מתי צריך אותה
  • למה אי אפשר לקנות דירה בלי משכנתא

כך שכעת, אתם צריכים להכיר את יועצי המשכנתאות. אלו אנשים שבקיאים בתחום באופן מעמיק. הם יכולים לעזור לכם למצוא את המשכנתא שתתאים לכם באופן הטוב ביותר. חשוב מאוד שתיפגשו לפחות עם יועץ משכנתאות אחד לפני שתחתמו על מסמכי המשכנתא הנבחרת, כדי שתוכלו להיות בטוחים שמדובר במשכנתא שמתאימה לרמת ההכנסות שלכם, למצב המשפחתי שלכם ועוד.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

עכשיו אתם יודעים את כל הפרטים החשובים בנוגע למשכנתא ולמה כולם צריכים אותה. כך שכעת, אתם יכולים להסביר את כל המידע החשוב בנושא לאחרים שלא מכירים את התחום. בהזדמנות זו נאחל לכם שתמצאו את המשכנתא המתאימה ביותר. בהצלחה!

משכנתא

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא