חיפוש

בניה קלה ב2019: למה זה יותר משתלם מבניה רגילה?

אם בעבר הבנייה הקלה שימשה אנשים בעיקר באירופה, הרי שכיום היא כבר נפוצה בכל העולם. בניה קלה כוללת בתוכה חומרי גלם שונים מאשר אותם חומרי גלם, שאנחנו מכירים במבנים ה"רגילים". בואו נסביר מדוע היא משתלמת יותר מבניה רגילה.

בשנים עברו, הבנייה הקלה הגיעה בכדי לתת מענה באירופה. עד לא מזמן, לפני כ-60 שנים סה"כ, המציאו את הבנייה הקלה באירופה בכדי לספק מענה עבור אותם תושבים שבקתות העץ שלהם נטו להישרף כליל כשהגיעה העונה החומה. לאחר המצאת הבנייה הקלה, הרוב המוחלט של בקתות העץ באירופה עברו הסבה מלאה לבניה קלה. כיום, סוג הבנייה הזה נפוץ מאוד בכל העולם, כולל גם בישראל. חברת סאן שיין מסבירה לנו על סוג הבנייה:

 

מדוע הבנייה הקלה כל כך נפוצה בארץ ובעולם?

אז באילו חומרי גלם משתמשים, ומדוע בעצם הבנייה הקלה יותר משתלמת מבנייה רגילה? בניה קלה כוללת בתוכה עבודה עם חומרי גלם כמו אלומיניום, מתכת ופלדה, לפעמים גם עץ. בעוד שחומרי הגלם האלו נחשבים הרבה יותר זולים מאשר חומרי גלם של בניה רגילה, הם גם מאוד עמידים.

לכן, הבנייה הקלה הפכה כל כך נפוצה ב-60 השנים האחרונות בכל העולם. בשורה התחתונה, למה שאנשים לא יבחרו את סוג הבנייה הזה? הם מקבלים גם מחירים מעולים עבור בנייה וגם עמידות ארוכת שנים. בנקודה זו, חשוב מאוד לציין כי בשנים עברו, הייתה לא מעט ביקורת על הבנייה הקלה בגין אי-עמידתה בפני תנאי מזג האוויר.

 

האם כיום ישנה ביקורת על הבנייה הקלה בבחינת עמידותה?

כיום כבר מייצרים בנייה קלה עם פנלים מבודדים, מה שיוצר עמידות אפילו טובה יותר. אין ספק, אם מדברים על חיסכון בכסף, אוטומטית מדברים על בניה קלה. לידיעתכם, ניתן לבנות באמצעות הבניה הקלה יחידות דיור הכוללות אפילו מרפסת.

יצא לכם לעבור במושבים בארץ לאחרונה? במקרה שלא ידעתם, לולי-ענק של תרנגולות עשויים גם הם מהבניה הקלה. מעבר לעלויות מאוד אטרקטיביות, הבניה הקלה היא גם תהליך יחסית קצר. בעוד שניתן אפילו להוביל אליכם מבנים מוכנים מראש, אין ספק שמדובר גם בפתרון אקולוגי ביותר.

 

בניה קלה ופתרונות החימום שחובה להכיר  

מכירים את אותם אתרי בנייה שמפזרים טינופת ולכלוך בכל השכונה? זה ממש לא קורה כשבונים עם בנייה קלה. אתם מוזמנים להנות מבנייה ידידותית, ירוקה ואקולוגית. אגב, גם אם יש צורך לבנות את המבנה ולא להוביל אותו מוכן, עדיין הבנייה עצמה של המבנה תהיה יחסית נקייה.

אנשים בימינו מעדיפים במקרים רבים לבנות בבנייה קלה, מה שמאפשר להם אפילו התקנת פתרונות חימום מתחת לרצפה. רוצים להתקין חימום תת רצפתי במבנה מבנייה קלה? זה בהחלט אפשרי. אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות ההתקנות של חברת SUNSHINE – פתרונות חימום מתחת לרצפה, מחממי מגבות, התקנת מפשיר אדים לאמבטיה ועוד.

אדריכלים

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא