חיפוש

בדק בית – איך זה עובד?

לפני כל רכישה של דירה כלשהי, יש לבצע בדק בית. דירה חדשה יכולה לסנוור את עיני הרוכשים שלה, אך אין זה אומר שיש לבצע את העסקה מבלי לברר קודם כל מה תקין ומה לא תקין באותה הדירה – ואת זה ניתן לגלות באמצעות בדק בית. איך בדק הבית עובד בעצם? תשובות על כך במאמר שלפניכם.

 

מהו בדק בית?

לפני שאתם רוכשים דירה, אתם בוודאי תרצו לדעת שהיא תקינה ושאין בה בעיות. גם אם תסתובבו שעה בדירה, תעברו בין החדרים השונים, תבחנו כל פרט ופרט בדירה בקפידה, עדיין לא תצליחו לדעת במאת האחוזים שהדירה שאתם עומדים לרכוש היא כזאת שאין בה ליקויים או פגמים.

מה שכן יוכל לאפשר לכם לדעת אם יש בדירה ליקויים או פגמים, הוא בדק בית. בדק הבית מתבצע על ידי איש מקצוע מוסמך ומיומן, לרוב בדמות מהנדס. המהנדס הוא בעל הבקיאות במערכות השונות של הבית ובפרטים השונים שמרכיבים אותו.

בדק בית

בחינת מערכות המים

בדק הבית כולל בחינה של כל המערכות השונות של הבית. אחת מהמערכות החשובות ביותר היא מערכת המים, הכוללת גם את הצנרת בין היתר. מקלחת, כיורים, שירותים, הדחת כלים – כל אלו יכולים להתבצע בצורה תקינה רק אם אין בעיות במערכת המים. המהנדס ייבצע מספר בדיקות כדי לברר במהלך בדק בית לפני מסירה שמערכות המים עובדות כנדרש.

 

בחינת מערכות החשמל

מערכות החשמל הן חלק משמעותי בבית גם כן. מערכת החשמל הביתית מפעילה בעצם את כל המכשירים החשמליים החשובים בבית – מקרר, תנור, כיריים חשמליות, טלוויזיה, מודם אינטרנט, גופי תאורה ועוד. כפי שעשה עם מערכות המים, גם כאן הבדוק יבחן את תקינות המערכת החשמלית. במידה ויהיו ליקויים או פגמים בה הוא יצביע על כך.

 

בדיקת ליקויי בניה

ייתכן שבבניה של הדירה עצמה ישנם ליקויים שחמקו מהעיניים שלכם, או אפילו ליקויים שהמוכר לא הודיע לכם עליהם. בודק הבית יברר האם קיימים ליקויים כאלו, היכן הם קיימים ומה ההיקף שלהם.

בדק בית

בדיקת אטימות

ישנם אזורים בדירה שחייבים להיות אטומים בפני מים. נזקי מים יוצרים פגיעה משמעותית במבנה ויכולים להוביל לפגיעה ברהיטים, חפצים ואפילו בבריאות האדם. בודק הבית יברר שהאזורים המדוברים אחרים אטומים בפני נוזלים.

 

בדיקות אסתטיות

בודק הבית יבדוק עבורכם גם היבטים אסתטיים. למשל, הוא יבחן שצבע של ריצוף מסוים הוא אחיד, ושאין דהייה משמעותית של צבע במקומות אחרים בתוך הבית. בנוסף, הוא יוודא שאין תוספות בניה שפוגעות באסתטיקה של הדירה.

 

הנפקת חוות דעת

לאחר שיבצע את כל הבדיקות הדרושות, יוכל לנסח הבודק חוות דעת. חוות הדעת היא מסמך הכולל את כל הליקויים והפגמים שנמצאו. זהו מסמך בעל קבילות משפטית, כך שבעתיד, במידת הצורך, ניתן יהיה להציג אותו בבית המשפט בתור ראיה.

בדק בית

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא