חיפוש

אתרים קרובים לעיר פירנצה במסגרת טיול יום

העיר היפהפייה פירנצה מסוגלת לספק תעסוקה לכל אדם למשך חודשים שלמים, אך לעיתים קרובות המבקרים בה מרגישים שהם צריכים לצאת קצת ולנשום אוויר פסגות צלול וחסר תיירים (ובטוסקנה לא חסרים מקומות כאלה). טיול של יום (ולפעמים יותר) לאחד המקומות בסביבה יכול להעשיר את הטיול שלכם ולהוסיף לו קורטוב של נופים, צבעים וטעמים, וגם לספק מפלט טבעי לעיר הגדולה. כדאי מאוד להקדיש יום או יומיים לטיולים כאלה, ויש המון אפשרויות לעשות זאת.

אלה הן כמה דוגמאות לבילויי יום מומלצים בסביבת פירנצה, כולל כאלה שאפשר (ומומלץ) לעשות גם עם ילדים.

מוזיאון דה וינצ'י (Museo Leonardiano Vinci)

זהו המקום האידיאלי לבלות עם ילדים, ועם ילדים ברוחם. למטיילים הצעירים הטיול בפירנצה עלול להיות מעייף בשלב מסוים, ולכן מומלץ לבלות איתם במקומות אינטראקטיביים עד כמה שאפשר. מוזיאון דה וינצ'י הוא המקום שבו הם יוכלו להיחשף להמצאותיו, כושר דמיונו ותעוזתו של איש האשכולות הרנסאנסי, דרך מודלים שנבנו על סמך השרטוטים שלו.

המוזיאון נמצא בעיירת הבית של לאונרדו, וינצ'י (Vinci), המרוחקת כ-50 דקות נסיעה ברכב וכשעה ורבע נסיעה בתחבורה ציבורית מפירנצה. מדובר במוזיאון צעיר יחסית, שהרעיון לייסודו נולד "רק" בתחילת המאה העשרים. הוא עבר עם השנים שיפוצים וחידושים רבים, עד שקיבלת את צורתו ואת שמו הנוכחיים. הוא נבנה בשיתוף פעולה הדוק בין אומנים, היסטוריונים, מהנדסים ומומחים להדמיות דיגיטליות, הכל כדי להנגיש עד כמה שאפשר את רעיונותיו של לאונרדו דה וינצ'י לציבור הרחב. ישנם במוזיאון יותר משמונים מודלים המוצגים לציבור, והם מחולקים ל-11 מדורים לפי נושאים.

סיור יינות במחוז קיאנטי (Chianti)  

טוסקנה ידועה, בין השאר, ביינות המצוינים שאדמתה מפיקה וביקבי הבוטיק השונים שבהם תוכלו לבלות. מחוז קיאנטי, שנמצא בטוסקנה בין פירנצה לסיינה (יריבות מרות בעבר, ורק יריבות כיום), מפורסם בכל העולם בזן הענבים וביינות האיכותיים שלו, כך שלהיות כאן ולא לחוות את המקום יהיה חבל. היקבים במחוז עומדים בסטנדרטים ספציפיים מאוד על מנת לקבל אישור שהם מייצרים יין קיאנטי, כך שמומלץ לברר שהיקב שאליו אתם הולכים הוא אכן בעל האישורים הנדרשים.

בדרך אל או מהיקבים הללו, שלרוב נמצאים בכפרים קטנים או אפילו בחוות מבודדות, מומלץ מאוד לחוות את חיי הכפר הטוסקניים השלווים. בתי חווה פזורים בצידי דרכים, פרות רועות, כפרים קטנטנים עם כנסייה ומגדל במרכזם ועוד פניני טבע רבות. 

דוגמה ליקב מומלץ באזור הוא יקב טרה די סטה (Terra di Seta), הנמצא סמוך לסיינה (בעבר יריבה מרה של טוסקנה, והיום רק יריבה) מדרום לפירנצה. הנסיעה ברכב פרטי אורכת כשעה וחצי, ובמקום תמצאו גם מסעדה וחיי חווה פעילים. במקום יש גם חדרי אירוח, עבור אלו הרוצים לחוות את טוסקנה הכפרית במלוא הדרה.

קורטונה (Cortona)

כשאתם שומעים את המילה טוסקנה, רוב הסיכויים שאתם מדמיינים עיירה קטנטנה או אפילו כפר, כזה המלא בבתים ישנים בני לא יותר משתיים – שלוש קומות, סמטאות ציוריות, צמחים מטפסים על הקירות וחקלאים המברכים אחד את השני באיטלקית מוזיקלית. אם התיאור מתאים, הרי שהחוויה הטוסקנית האולטימטיבית תהיה בעיירה כמו קורטונה.

העיירה הקטנה הזו, המוכרת לרבים מספרה של פרנסס מאייס "תחת שמש טוסקנה" (והסרט שבא בעקבותיו) היא בהחלט פנינה טוסקנית שתגרום לכם לשאוף אל קרבכם את המחוז. היא נמצאת במעלה גבעה ירוקה, מה שמאפשר תצפית מרשימה ממנה היישר אל העמקים המוריקים של האזור. אם ראיתם את הסרט המדובר, שתדעו שהנופים הנשקפים מקצה העיירה יפים לא פחות מאלו שצולמו בסרט, ואולי אפילו יותר. הן הדרך אל קורטונה והן העיירה עצמה יגרמו לכם להיטמע כהוגן בטוסקנה, ולקבל מעט מהשלווה שבה חיים בני המקום. היא אמנם מעט רחוקה מפירנצה, ולא צמודה אליה נאמר כמו הכפר וולנדם ביחס לאמסטרדם, אולם גם שעתיים נסיעה הן בהחלט מאמץ שווה כדי לבקר בה.

צ'ינקווה טרה (Cinque Terre)

הגם שמדובר בנסיעה לא קצרה של כשעתיים וחצי מפירנצה, ומעבר למחוז ליגוריה (Liguria) שבצפון מערב איטליה, הנסיעה הזו בהחלט שווה את ההשקעה אם יש לכם את הזמן בשבילה. חמשת העיירות הללו (מילולית "חמשת האדמות"), הממוקמות על הצוקים של הריביירה האיטלקית, יוצרים נוף כה ייחודי וכה עוצר נשימה (גם מפחד), עד שקשה לתאר את הביקור בהם במילים.

לאורך מאות שנים בנו התושבים של הכפרים את בתיהם על סיפם של הצוקים הנשברים אל המים בתלילות, מה שיוצר את האשליה שחלק מהבתים ממש עומדים ליפול אל תוך הגלים. בין הכפרים מחברים כבישים, מסילות ומעבורות, והחורש הטבעי והכרמים של האזור (הן גפנים והן זיתים) יוצרים תפאורה מדהימה ביופייה. בשל הייחודיות של המקום הוא הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, והוא מושך אליו המוני תיירים בכל שנה (מעל מיליון).

גשר

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
תיירים
התחנה הבאה

אתם יודעים מה הפך להיות היעד החם ביותר לטיולים