חיפוש

אלו משחקי הספורט הכי מעניינים בישראל

מן הסתם יהיו שיגידו שהספורט הכי מעניין בארץ הוא זה שזוכה לפופולריות הרבה ביותר, ועל זה נאמר: לאו דווקא. ישנם ענפי ספורט רבים ומגוונים שזוכים בארץ לחשיפה שאינה משקפת את כמות האוהדים של הענף ובטח אינה הוגנת ביחס לעניין בענף עצמו. כמה מכם צופים במשחקי שחמט? או בקפיצה אומנותית למים? מיד נצלול ונסקור כמה מהמשחקים הכי מרתקים שישנם.

 

כדורגל, כדורסל ועוד

אין ספק שהמשחקים הפופולאריים לצפייה בארץ הם כדורגל וכדורסל. בשנים האחרונות יש גם עלייה ניכרת בהתעניינות במשחקי כדורעף, כדורעף חופים, כדורשת ועוד. מצד שני, גם משחקים שלכאורה אינם פופולאריים מאוד בארץ, יכולים להיות מעניינים במיוחד.

כדורגל, כדורסל ועוד

מה משפיע על מידת העניין שלנו במשחק?

מעורבות רגשית במשחק יכולה להטות את כף המאזניים שמבדילה בין צפייה משמימה מלאה בפיהוקים קורעי לסתות לבין להיות מרותקים ונלהבים. באתר בט 365 ישראל מציעים דרך להשיג סוג כזה של מעורבות רגשית במשחקים, באמצעות נטילת חלק במעין משחק על המשחק.

דרך נוספת היא אם איתרע מזלכם להימנות על קהל האוהדים של קבוצה או ספורטאי מסוימים ולעקוב באופן מתמשך ומושקע אחר קריירת המשחק שלהם או אפילו לעודד באופן פעיל ולהגיע למשחקים או לתחרויות על בסיס קבוע.

 

מה עדיף: צפייה פסיבית או השתתפות אקטיבית?

כמובן שמשחק פעיל עדיף (אם תשאלו רופאים) אך גם ל"צפייה אקטיבית", מעין שילוב של שני האפיקים הללו, שמור מקום של כבוד. כל אוהד או אוהדת ספורט יודעים לצטט שמות או תארים ותוצאות של משחקים חשובים במיוחד בהם קבוצתם נטלה חלק.

אולם מה אם אותה קבוצה (או שחקן\ית) עוסקים בענף ספורט איזוטרי במיוחד? בדיוק על זה רצינו לדבר: גם לסיף, שהוא ענף שמספר הצופים בו בימים כתיקונם מינורי (ודאי שביחס לנפח ההמונים הגודשים את האצטדיונים והאולמות בהם משוחקים הענפים העיקריים בארץ, כדורגל וכדורסל), יש רמת עניין וקושי גבוהים, חוקים פשוטים להבנה ורמת ריגוש גבוהה.

על אותה חוקיות עונים גם התעמלות ואתלטיקה, טניס, כדורעף, כדוריד וכדורמים, שהם כנראה הענפים המאכלסים בעיקר את הדרג הבא בחשיבותו.

 

ענפי ספורט דלי סיקור

בישראל ספורט מוטורי עדיין אינו מפותח דיו, אך בעולם ישנן קבוצות המגלגלות עשרות מיליוני דולרים ואף למעלה מכך מדי שנה בתחרויות השונות (פורמולה אחת, ראלים למיניהם, אנדורו, מונסטר טראקס ועוד ועוד). הסיבה היא על פי רוב רגולציה מחמירה מדי מצד המחוקק בארץ, שעדיין לא השכיל להסדיר את העיסוק בספורט מהזן הזה.

גם ספורט חורף נדיר למדי בישראל מהסיבות המובנות – אין כל כך חורף בישראל – אולם דווקא בהחלקה אומנותית על הקרח יש לישראל כמה מדליות. ענף נוסף שהוציא מתוכו אלופים מקומיים רבים הוא הקליעה למטרה – אבל מתי בפעם האחרונה צפיתם בתחרות קליעה בטלוויזיה? או חץ וקשת?

 

סיכום

אפילו בלי לדבר על פוטבול, רוגבי ובייסבול הגענו להזכיר רק על קצה המזלג ענפי ספורט רבים ומעניינים שלא זוכים לכבוד לו הם ראויים.

ענפי ספורט דלי סיקור

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא