חיפוש

איך תשתמש במרפסת גם בחורף

אחד היתרונות הגדולים שעשויים להיות בבית או בדירה, הוא עצם הנוכחות של מרפסת. מדובר בתוספת שטח לא קטנה לדירה, כאשר התוספת הזאת איננה מחושבת בשטח הדירה. התוצאה היא שגם לא משולם תמורת השטח הזה מס לרשות המקומית ולמדינה בכלל. עם זאת, האפשרויות לנצל את השטח הזה בצורה הטובה ביותר הן די מוגבלות. מהן המגבלות העיקריות בניצול השטח העודף של המרפסת בדירה? כיצד ניתן לנצל את השטח הזה בצורה מיטבית, תוך השקעה מזערית של זמן וממון? בשורות הבאות נעסוק בכל האמצעים ובכל הדרכים שיאפשרו לנו לנצל את השטח שהוקצה למרפסת גם בקיץ וגם בחורף.

 

המגבלות בניצול המרפסת בדירה

המגבלה העיקרית בניצול המרפסת בדירה, נובעת מעצם היותה חשופה לפגעי מזג האוויר. בימות הקיץ החמים קשה מאד לצפות מאדם מן הישוב שישהה לאורך זמן במרפסת שאיננה מוצללת. זאת, למעט אם מדובר בשהייה במרפסת לצרכי שיזוף. אחרת, חום השמש יבריח את כל מה שנמצא במקום חזרה הביתה. אבל בימות הקיץ ניתן להשתמש במרפסת לכל הפחות בשעות הערב והלילה, אחרי שקיעת החמה. בנוסף, ניתן לתלות בה כביסה לייבוש מהיר. אבל הבעיה האמתית במרפסת חשופה מגיעה בימות החורף הקרים, ובעיקר אלה הגשומים. בימים כאלה המרפסת הבלתי מקורה היא פשוט מחוץ לתחום, והיא נגרעת לחלוטין משטח הבית. כל היתרונות שנמנו בשורות לעיל והקשורים לקיץ, נעלמים. אי אפשר לשהות במרפסת אפילו לרגע, ואפילו כביסה אי אפשר לתלות שם.

 

איך לנצל את המרפסת ולהשתמש בה גם בחורף

כאמור, אם המרפסת היא לא מקורה, אין אפשרות להשתמש בה לאורך כל עונת החורף, ובעיקר בימים גשומים. ואולם פתרון אחד יחזיר לשליטה שלכם גם את השטח הזה. הפיתרון הוא גגון למרפסת – גגון שיכול לשמש כפתרון הצללה איכותי בימות הקיץ, ומחסה מפני הגשם בעונת החורף. אמנם הגגון לא יבטיח שהמרפסת תהיה המקום החם ביותר בבית, אבל מצד שני ניתן לשהות בה בביטחון יחסי. מי שמעשן יכול לצאת החוצה ולעשן ומי שאוהב קצת קור ופחות מתחבר לחום הנובע מהמזגנים או מהתנור בבית, יכול לצאת את המרפסת ולהתרווח על כיסא נוח, או לשבת ליד השולחן במרפסת, לקרוא ספר טוב או להאזין למוזיקה. הגגון למרפסת מחזיר אותה לשליטה מלאה של בעלי הבית לאורך כל השנה. את הגגון למרפסת ניתן להתאים באופן ספציפי מתוך מבחר גדול של מוצרים איכותיים. הגגון ניתן להתאמה הן מבחינת הגודל והן מבחינת הצורה שלו. גגון המותקן כהלכה מונע ממרבית טיפות הגשם מלחדור למרפסת. מנגד, בעונת הקיץ הוא משמש להצללה ומאפשר לשהות במרפסת גם בשעות החמות של היממה. מעוניינים לדעת עוד? רוצים להתקין גגון במרפסת הבית? אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והמקצוענים של איי די גרדן יחזרו אליכם בהקדם. הם יסייעו לכם בבחירת הגגון ובהתאמה מיטבית שלו למרפסת בבית שלכם.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא