חיפוש

איך לנהל ריב בצורה נכונה

ריבים בין בני זוג יכולים להתפרץ גם בעקבות משהו סתמי וחסר משמעות עקב צבירת לחצים ומשקעים או בגלל קצר בתקשורת שהובילה למריבה. כמו שחשוב לדעת כיצד לשתף ולדבר, כך גם חשוב לדעת איך לנהל ריב בצורה נכונה כדי שהתוצאה תהיה משא ומתן, פשרה או החלטה בהסכמה גם על דברים פעוטי ערך וגם על דברים משמעותיים והרי גורל. במרכז מבינים זוגיות בהנהלתו של ליאור גור תוכלו לקבל כלים נכונים לנהל ריבים ואי הסכמות כדי להעמיק ולטפח את מערכת היחסים.

 

ריב זה לא סוף העולם

כל אדם הוא עולם ומלואו, ולכן דברים שחשובים לו מאד יהיו פחות חשובים לבן הזוג, התנהגותו תהיה לפעמים תעמוד בסתירה להתנהגות בן הזוג וסדר העדיפויות שלו יכול להיות שונה מאד מזה של בן הזוג. לא משנה איך נכנסתם למריבה, יותר חשוב איך תצאו ממנה, מפני שמריבות הן לא סוף העולם, אך השתיקות, הזעם הצבור והמשקעים שבאים אחריהם כן יכולים לחבל לכם בזוגיות. אז איך רבים נכון? כנסו למרכז מבינים זוגיות לעוד פרטים.

ריב זה לא סוף העולם 

איך רבים נכון?

מריבה בהגדרתה היא התבצרות של שני בני הזוג בעמדותיהם וסירוב לקבל את דעתו של הצד שכנגד. לדוגמא, שני בני זוג מקבלים במפתיע אלף שקלים, צד אחד רוצה להוציא אותם על סופשבוע רומנטי בצימר ואילו השני רוצה לחסוך אותם ליום גשום. הצד הראשון נעלב ופגוע כי הוא רוצה הזדמנות לבלות עם בן הזוג ואילו הצד השני כועס וזועם בגלל חוסר האחריות הכלכלית של בן זוגו. אז איך רבים נכון? להלן הכללים העיקריים:

  • העמידו את עצמכם במקומו של בן הזוג – אם אתם הצד שרוצה לצאת לנופש, נסו להבין את השיקולים של בן הזוג השני ואת הרצון שלו לדאוג למחסורכם למקרה ותקלעו למצב כלכלי לא טוב, ואם אתם הצד שרוצה לחסוך, נסו להבין את הצד שרוצה לבלות סוף שבוע רגוע בקירבתכם כדי לחזק את הקשר וליהנות מהרגע.
  • חפשו את המשותף ולא את המבדל – שניכם רוצים ליהנות ביחד ולדאוג ליום גשום, בזה אין שום ספק, ההבנה שאף אחד מכם לא 'קמצן והורס שמחות' או 'פזרן וחסר אחריות' חשובה מאד, ההבדל ביניכם הוא רק על כמה ועל מה להוציא את הכסף על שתי המטרות.
  • הגעה לפשרה – באמצעות חשיבה יצירתית תוכלו לחשוב על פתרונות שיספקו את שני הצדדים, לדוגמא, לחסוך 500 ש"ח ליום גשום, ובחמש מאות השקלים הנותרים ללכת לסרט טוב וארוחה רומנטית במסעדה, בילוי משותף ומהנה מאד.

איך רבים נכון

מרכז מבינים זוגיות

במרכז מבינים זוגיות בהנהלתו של ליאור גור תוכלו ללמוד כיצד לנהל ריבים בהצלחה כדי למנוע משקעים, כעסים ומתיחות. לפעמים הרבה מאד מהכעס ומהתסכול מתפוגגים כשלפתע אתם רואים את העולם דרך עיני בן הזוג.

איך לנהל ריב בצורה נכונה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא