חיפוש

איך להכין בריסקט בצורה הנכונה

מהו נתח הבריסקט

נתח ה"בריסקט" הוא אחד הנתחים הנחשבים ביתר בקרב חובבי הבשר. הנתח מגיע מאזור החזה וצוואר הפרה, ורמת השומניות שלו היא בינונית עד גבוהה. נתח הבריסקט ניתן לבישול במגוון צורות וסוגים, אשר מדגישים את המרקם השומני והרך שלו, ומותירים את הטועמים ממנו מזלי ריר.

אך, על מנת להכין את נתח הבריסקט בצורה הטובה ביותר, אינכם יכולים להסתפק בהצצה חטופה בספרי המתכונים, שכן אלו לא מדגישים את הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול בתוצר הבישול או הצלייה הסופי. לכן, ננסה להציג בפניכם מספר המלצות חשובות, על מנת שתוכלו להכין את הבריסקט האידיאלי.

 

בחירת הנתח והפשרתו

השלב הראשון הנדרש מכם, ליצירת מנות הפאר מנתח הבריסקט הוא לבחור את הנתח הטוב והמתאים ביותר. גשו לקצבייה, והקפידו לבחור נתח אדום בעל גוון אחיד ושווה. בנוסף, שימו לב לרמת הלחות והרטיבות של הנתח, שאמורה להיות ברמה בינונית בדיוק, שכן נתח רירי מדי עלול להיות מקולקל ונתח יבש מדי עלול להיות לא.

במידה והנתח שקניתם לא טרי או שהקפאתם אותו קודם ההכנה, יהיה עליכם להפשיר את הנתח קודם הבישול או האפייה בצורה הנכונה.

ההפשרה המומלצת היא הפשרה איטית במקרר, עם שקית ייעודית לשמירה מדליפת הנוזלים שיופרשו מהנתח במהלך ההפשרה. אין להפשיר את הנתח עי ידי שימוש במים חמים או במיקרוגל, שכן הפשרה כזו תפגע במרקם ובטעם האותנטי של הבשר. כעת אתם יכולים לגשת להכנת המנה עצמה.

 

צורת הכנה מומלצות

בישול הנתח

צורת הכנה אחת של נתח הבריסקט, היא בישול בתנור. על מנת לבשל את הנתח בצורה הטובה ביותר, מומלץ לרכוש תבלינים ועשבי תיבול המיועדים לבשר, נוסף על התבלינים המועדפים עליכם באופן אישי. כעת, הניחו את הבשר בתוך תבנית ייעודית ופזרו מעליו את התבלינים השונים. בפניכם ניצבות כעת כמה אפשרויות מרכזיות.

הראשונה, היא בישול הנתח בתוספת ירקות שורש ומעט מים, בהתאם לכמות הבשר המיועדת.

השנייה, היא בישול בשילוב יין וחרדל בסגנון דומה לבישול הירקות. חשוב לזכור שבישול הנתח הוא איטי וזוקק את הפעלתו של התנור לכ- 3 שעות עבור כל אחת מהאופציות שפורטו לעיל.

 

עישון הנתח

אפשרת מומלצת אחרת היא עישון הנתח בגריל ייעודי. לשם כך, יהיה עליכם לקנות תבלינים לצלייה דוגמת פלפל שחור, מלח גס, כמון וצ'ילי. פזרו את התערובת על הנתח, עטפו את הנתח בניילון נצמד הכניסו את הנתח למקרר לכמה שעות,

כעת, הכניסו את הנתח לגריל הגז או הגחלים, צלו אותו בצלייה איטית, הנקראת בשפת הצלייה המקצועית "low and slow", כאשר טמפרטורת הנתח כ- 100 מעלות. מדי פעם, הוסיפו שבבי עץ לצורך יצירת ארומת העישון. כעבור כמה שעות הנתח יהיה מוכן, והסועדים יחככו את כפות ידיהם בציפייה.

נתחים לפני צלייה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא