חיפוש

איך לבנות עסק עם תזרים מזומנים חיובי?

כדי לנהל עסק משגשג לאורך זמן יש לשמן את המערכת העסקית באמצעות מזומנים.

שמירה על תזרים מזומנים חיובי חיונית כדי לאפשר התנהלות תקינה של חברה, התפתחות, צמיחה ושמירה על רווחיות.

כדי לבנות עסק ולשמר תזרים עסקים חיובי חשוב לנהל את החלק הפיננסי בצורה מושכלת ומחושבת. יציבות וצמיחה כלכליים אינם פריה של עבודה אקראית, יש לתכנן מראש ולבנות תכנית עסקית נכונה בחשיבה על העתיד ובהמשך לרענן אותה לפי צורת והיקף ההתפתחות של העסק. חברת ביזלנד מציעה לנו מספר טיפים לניהול חכם של עסק – כך בונים עסק עם תזרים מזומנים חיובי:

 

חברה עם יד על הדופק

ניהול נכון של עסק כולל מעקב קבוע אחר ההוצאות וההכנסות של החברה, כמות הכסף הנזיל בכל שלב נתון ומקורות המימון הרלוונטיים. מעקב יומיומי הדוק והכנת דוחות מסודרים יגרמו לייצור ארגון וסדר בבדיקת תזרים מזומנים מה שייקל על קבלת החלטות מדויקות.

באמצעות הדיווח המעודכן תוכלו לאתר תקופות בהן תזרים המזומנים קטן ביחס לאחרות. לאחר האבחון תוכלו להתכונן לתקופות אלו באמצעות הקצאת סכומי רזרבה ל"שנות רעב" או בעזרת העלאת מחירים זמנית של שירותים או מוצרים.

 

מעקב שמונע הידרדרות

מעקב רציף אחר מחזור הכנסות והוצאות העסק מאפשר זיהוי מיידי של מצבי חירום כלכליים כמו: מלאי תקוע, עיכוב בתשלומי לקוחות וירידה במכירות.

ערנות מצידכם תוכל למנוע כניסה למשבר באמצעות מציאת פתרונות יצירתיים להתמודדות כגון: הגדלת מכירות באמצעות מבצעים או גיוס כספים.

 

ניצול הזדמנויות

עסק פעיל חייב להיות ערני לשינויים במצב השוק ולהזדמנויות אותן טומנת בחובה כל תקופה. כדי להגדיל את תזרים המזומנים ניתן להשקיע במכירות סוף עונה, לקיים שיתופים אסטרטגיים שונים ולתמחר גבוה יותר מוצרים עבורם גובר הביקוש על ההיצע.

 

עסק שחושב עתיד

חשוב לפעול בהתאם לאסטרטגיה עסקית שחושבת צעד או כמה צעדים קדימה. ניתן להציע שירותים משלימים לשירותים או למוצרים הקיימים. דרך נוספת אפשרית היא צמצום הוצאות לצורך הגדלת התזרים.

בנוסף, ניתן לשכנע לקוחות לשלם במזומן או מראש בתמורה להצעת מחיר אטרקטיבית. כל אלו ישמרו על תזרים מזומנים חיובי מתמשך.

 

מפרידים בית ועסקים

ניהול חשבון אחד משותף לפעולות העסקיות והביתיות עשוי לתעתע לתת תמונה שגויה לגבי מצב התזרים של העסק. כצעד ראשוני להבנת התהליכים הפיננסיים בעסק חשוב להפריד בין החשבונות. כך גם הכנסות העסק מגיעות למטרות קידום העסק ולא נמוגות במסגרת הפעילות במשק הביתי.

 

הכלים הידידותיים לשמירה על תזרים מזומנים חיובי

השימוש בכלי הניהול ומודעות תמידית לתזרים המזומנים בעסק מאפשרת תגובה מהירה לכל שינוי בתזרים. חשוב לעקוב אחר הפעילות בכל חשבונות העסק כולל כרטיסי האשראי, הלוואות ופיקדונות.

בסופו של יום אם נסקר את צורת הניהול של עסקים מצליחים נבחין כי מודעות ומעקב הם שם המשחק. היו גם אתם חלק מההצלחה הזו באמצעות התנהלות כלכלית נכונה, מחושבת ומודעת.

כסף

 

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא