חיפוש

איזה איטום מומלץ למבנים בארץ?

איטום מבנים הינו סוג עבודה קריטי כאשר בונים מבנים ואף מבנה לא יחשב כגמור ללא איטום. מטרת האיטום של המבנים היא למנוע חדירה של מים ויצירת רטיבות לתוך המבנה, ובכך לשמר אותו ולמנוע נזקי רטיבות. עבודות האיטום חייבות להתבצע באופן מקצועי על ידי כוח אדם מיומן ובאמצעות חומרי איטום מורשים. אז איזה איטום מומלץ למבנים בארץ ולמה צריך אותו?

 

למה צריך לאטום מבנים?

איטום מבנים הינו חלק קריטי בתהליך הבנייה של המבנים. תהליך בנייה ללא איטום של המבנה הינו תהליך שאינו גמור. מטרת האיטום הינה למנוע רטיבות אשר עלולה לגרות כתוצאה מחדירה של מי משקעים, לחות של האדמה ועוד. רטיבות במבנים שאינם אטומים באופן הרמטי הינה שכחיה ועל כן מומלץ לוודא שהמבנה בו אתם נמצאים אטום.

 

מהם הנזקים של רטיבות?

רטיבות נוצרת ממים שמחלחלים לתוך חומרי הבניין ממנו עשוי המבנה. המים המחלחלים מצטברים במבנה ויוצרים תגובה כימית של חומרי הבניין אשר מביאה לשחיקה של החומר. מכאן שרטיבות עלולה לגרום לנזק חמור למבנה ושוחקת אותו, וכך המבנה מתחיל תהליך איטי של פירוק.

 

איזה חומר איטום מומלץ למבנים בארץ?

החומר הנפוץ ביותר בישראל לאיטום מבנים וזה אשר מרבית המבנים מצופים בו הינו זפת. השימוש בזפת מאפשר איטום מוחלט והרמטי למבנה וכך מונע חדירה של מים והיווצרות של רטיבות, אשר כאמור עלולה לגרום לנזק רב למבנה. הסיבה שהחומר זה כל כך נפוץ ומומלץ נובעת מהיכולת שלו לאפשר איטום הרמטי לאורך זמן וכן לשמר את המבנה, וכן מהסיבה שנוח לעבוד איתו ולצפות כל מבנה.

 

למה חשוב להיעזר באנשי מקצוע?

אומנם השימוש בזפת נפוץ ונוח לעבודה, אך נדרשת ידע והבנה באיטום מבנים ובמיוחד כשמדובר בזפת. אדם אשר עושה עבודת איטום באופן שאינו מקצועי עלול להזיק למבנה עצמו, לא יצליח לוודא איטום הרמטי וכן עלול לסכן את חייו. על כן, כאשר אתם מעוניינים לעשות איטום למבנים כדאי להיעזר באנשי מקצוע מוסמכים אשר יודעים לעבוד עם זפת ויודעים כיצד יש לאטום מבנים.

 

מה קורה כאשר מדובר במבנה גבוהה?

גם מבנים גבוהים זקוקים לאיטום מוחלט וגם במקרים אלה יהיה שימוש בציפוי באמצעות זפת. היות ומדובר באזור בגובה רב יהיה צורך בעבודת איטום בגובה, ועל כן איש המקצוע שתזמינו צריך שתהיה לו הסמכה לעבודה בגובה מעבר להסמכה בעבודת איטום.

 

לסיכום – איזה חומר איטום מומלץ ואיך תעשו את זה?

בשורה התחתונה, איטום מבנים הינו קריטי על מנת לשמר את המבנה ולמנוע חדירה של רטיבות. כאמור, הרטיבות עלולה לשחוק את חומרי הבניין ולפגוע ביכולת המבנה להישמר למשך שנים רבות ובכך מהווה סכנה בטיחותית. את האיטום מומלץ לבצע באמצעות זפת וכדאי שהעבודה תתבצע על ידי אנשי מקצוע מומחים.

איטום גגות

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא