חיפוש

אבטחת מידע בענן – טיפים והמלצות

עסקים אשר מנהלים מאגרי מידע ואחסון ממוחשבים, נדרשים לבחור ברמת אבטחה גבוהה אשר כוללת הגנה מפני מתקפות סייבר, יצירת מערכי גיבוי לחומרים הנאספים על ידי החברה

ואבטחת הגלישה במחשבי החברה.

לצד החובה שבחוק בניהול מערכי גיבוי ואבטחה של מידע ממוחשב, שמירה נכונה על המידע מונעת פגיעה בפעילות העסק.

אחת הדרכים האידיאליות לעשות כן היא על ידי אבטחת מידע בענן.

 

הגנה מפני מתקפת סייבר

אחד הסיוטים הגדולים של חברות המאחסנות מידע אודות לקוחותיה, הוא נפילה כקורבן מתקפת סייבר זדונית על ידי האקרים מנוסים. במתקפות מעין אלו, עשויה החברה למצוא עצמה מתמודדת עם חסימת הגישה לכלל המידע המנוהל על ידה לצד דרישה לתשלום כופר בסכום אסטרונומי, שאחרת יפורסמו פרטי הלקוחות באופן שעשוי למוטט את החברה.

 

לאבטח את המידע על ענן – רק בידיים מנוסות

אחסון המידע על גבי ענן מאובטח, מאפשר יצירת גיבוי של המידע, בין אם במקרה של מתקפת סייבר, ובין אם במקרה של תקלה טכנית שאינה מכוונת, אשר גרמה לאובדן המידע. עם זאת, חשוב לציין כי הענן הוא למעשה שטח אחסון המנוהל על ידי שרת חיצוני, ומסיבה זו רצוי לבחור בגורם בעל מוניטין וניסיון בניהול שירותי ענן לעסקים.

 

ניהול הענן תוך חינוך עובדי העסק להתנהלות נאותה

אחד המקורות המרכזיים לדליפת מידע או יצירת גישה עבור האקרים למאגרי המידע של העסק, הוא התנהלות לא נכונה של עובדי החברה. מסיבה זו, רצוי לנהל את המאגר לצד חינוך העובדים בעלי הגישה למאגרי המידע בכל הקשור להתחברות מרחוק או לגלישה למאגרי המידע באמצעות טלפון חכם.

 

יצירת מקורות גיבוי מגוונים

כאשר מדובר באבטחת מידע, אין התנהלות שהיא זהירה מדי. גיבוי המידע על ענן יכול שיתחלק בין כמה מקורות גיבוי חלופיים, על מנת לייצר כרית ביטחון מלאה ביחס למידע המנוהל על ידי העסק. כמו כן, ענן בעל רמת אבטחה מיטבית הוא כזה אשר מפוקח ומבוקר על ידי גורמי מקצוע באופן תדיר לכל אורך שעות היממה.

 

ניהול אמצעי הגנה ברשת

חלק משירות אבטחת מידע בענן נדרש לכלול גם יצרת מערך הגנתי על אופן ניהול המידע בעסק, לרבות תפעול מערך הגנה מפני פישינג, אמצעי מיגון כנגד קבצים זדוניים בדואר האלקטרוני ויכולת נעילת מכשירים מרחוק.

 

ניהול מצומצם של בעלי הגישה לענן

לאחר בחירת הגורמים המקצועיים ביותר לניהול אבטחת המידע של העסק על גבי ענן, רצוי לאפשר גישה אל המידע רק עבור מי שעבר הדרכה בתחום אבטחת מידע וכי אין סיכוי שהמידע יועבר ממנו לידי גורמים לא מורשים. כמו כן, רצוי לאפשר גישה לענן רק במסגרת אימות דו שלבי קפדני.

 

אבטחת מידע בענן – המידע של העסק בידיים טובות

המעבר של ניהול מאגרי המידע אל העולם הדיגיטלי מייצר חיסכון במקום, גישה נוחה למידע ואפשר שכפול ושעתוק של מידע באופן מהיר ונוח. עם זאת, הוא חושף את העסק לסכנות רבות שעשויות לגרום לנזקים כבדים. מסיבה זו, רצוי לגבות את המידע על גבי טכנולוגיית ענן אשר מנוהל על ידי חברה מנוסה ומקצועית.

מנעול

 

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא