חיפוש

המלצות תזונתיות לטיפול בליחה ולהפחתת אי נוחות בגרון

ליחה היא הפרשה טבעית של מערכת הנשימה המגנה על דרכי הנשימה מפני זיהומים וחומרים מגרים. יחד עם זאת, הצטברות מוגזמת של ליחה יכולה לגרום לתסמינים לא נעימים כגון שיעול, כאב גרון וקשיי נשימה. תזונה נכונה יכולה לסייע לטיפול בליחה ולהפחתת אי נוחות בגרון. קבלו כמה המלצות תזונתיות שיכולות לעזור בכך.

 

ממה נגרמת הליחה?

הליחה יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל הצטננות, שפעת, אלרגיות ודלקות ריאה. ליחה יכולה לגרום לאי נוחות בגרון, קשיי נשימה ושיעול.

 

שתיית נוזלים

  • חשוב לשתות הרבה נוזלים, במיוחד מים, כדי לדלל ליחה בגרון ולסייע בגירושה מהגוף.
  • מומלץ לשתות 8-10 כוסות מים ביום או יותר אם אתם סובלים מהצטננות או שפעת.
  • ניתן גם לשתות תה צמחים חם עם דבש או לימון, שיסייעו להרגיע את הגרון.

 

מזונות עשירים בוויטמין C

  • ויטמין C מחזק את מערכת החיסון ועוזר לגוף להילחם בזיהומים.
  • מזונות עשירים בוויטמין C כוללים: פירות הדר (תפוזים, אשכוליות, קלמנטינות), פלפלים אדומים, ברוקולי, תות שדה ועגבניות.
  • ניתן גם לקחת תוסף תזונה של ויטמין C.

 

מזונות עשירים באבץ

  • אבץ הוא מינרל החיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון.
  • מזונות עשירים באבץ כוללים: בשר בקר, עוף, דגים, אגוזים, גרעינים קטניות.
  • ניתן גם לקחת תוסף תזונה של אבץ.

 

מזונות נוגדי דלקת

  • מזונות נוגדי דלקת יכולים לסייע בהפחתת דלקת בגרון ובדרכי הנשימה.
  • מזונות נוגדי דלקת כוללים: ג'ינג'ר, כורכום, שום, פירות יער ודגים שמנים.

 

מזונות לחים

  • מזונות לחים יכולים לסייע בהרגעת גרון יבש ומגורה.
  • מזונות לחים כוללים: מרקים, תבשילים, פירות וירקות.

 

צריכת שום ודבש

שום ודבש ידועים בתכונותיהם האנטי-בקטריאליות והאנטי-ויראליות. ניתן להוסיף שום ודבש לתזונה היומית או לצרוך אותם כתוסף תזונה.

 

מאכלים שכדאי להימנע מהם כשיש ליחה בגרון

  • מוצרי חלב יכולים להגביר את ייצור הליחה אצל אנשים מסוימים.
  • מזונות מעובדים עשירים לעתים קרובות בסוכר ובמלח שיכולים להחליש את מערכת החיסון.
  • מזונות מטוגנים יכולים לגרות את הגרון ולהחמיר את הסימפטומים.
  • אלכוהול וקפאין יכולים להוביל להתייבשות, מה שיכול להחמיר את הליחה.

 

המלצות נוספות להתמודדות עם ליחה בגרון והפחתת אי נוחות בגרון

  • שימוש במכשיר אדים יכול לסייע בהוספת לחות לאוויר ולשחרור הליחה.
  • שטיפת האף במי מלח יכולה לסייע בהפחתת גודש ודלקת.
  • חשוב לנוח מספיק כדי לאפשר לגוף להחלים.
  • שטפו ידיים בתדירות גבוהה כדי למנוע זיהומים.
  • הימנעו מחשיפה לאנשים חולים.
  • טיפול באמצעות צמחי מרפא של הרמב"ם מסייעים להפחתת גודש ואי נוחות בגרון.
  • אם הליחה נמשכת יותר משבוע, או אם אתם חווים חום גבוה, קשיי נשימה או כאבים בחזה, חשוב לפנות לרופא.

 

סיכום

תזונה נכונה יכולה לסייע לטיפול בליחה ולהפחית אי נוחות בגרון. הקפדה על שתייה מרובה, צריכת מזונות בריאים והימנעות ממזונות מעוררי ליחה יכולים לשפר משמעותית את הסימפטומים.

טיפול בליחה

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא