חיפוש

מהם החזרי מס והאם הם מגיעים לכולנו?

בכל סוף שנה מחדש, ישראלים רבים מופתעים לגלות את סכומי הכסף הגבוהים שהם מקבלים מהמדינה. החזרי מס הם עניין שכיח במדינה ועם זאת רק כעשרים אחוזים מן הזכאים – אכן מממשים את זכותם לקבל את הכסף הזה בחזרה.

 

ממה נוצרים החזרי מס?

חלק ניכר מן העובדים בישראל זכאים לקבל הנחות בתשלומי המס שלהם, ואלו הן חלק מן הסיבות:

  1. נקודות זיכוי, מתוקף השתייכות לקטגוריות מסוימות, למשל – הורות לילדים צעירים, שחרור טרי משירות בצה"ל, טיפול בבן משפחה עם מוגבלות, זכאות בשל השכלה גבוהה וסיבות נוספות.
  2. תיאום מס, כאשר אדם עובד במספר מקומות עבודה במקביל. העניין נפוץ במיוחד גם אצל בעלי מקצועות חופשיים כגון רופאים, המקבלים שכר מעבודה זהה, אך שבוצעה עבור מספר גורמים המשלמים להם שכר במקביל.
  3. מתן תרומות.

לעיתים אנשים אינם מודעים לכך שהם זכאים להקלות במס ולא מדווחים על כך, או שנוצרת טעות בחישוב המס שלהם על אף השתייכותם לקטגוריה המזכה בהנחה. ההפרש בין המס ששולם בפועל, לזה שאמור היה להילקח מן העובד, הוא הסכום של החזר המס שהעובד אמור לקבל בחזרה.

 

גיליתי טעות בחישוב במהלך שנת המס. מה לעשות?

האם לכל אחד מגיעים החזרים של מס בסוף השנה? לאו דווקא. ישנם כאלו שהחישוב אצלם מדויק, ועל כן הם לא משלמים שום עודף מס. מומלץ בכל מקרה לכל עובד לבדוק את תלוש המשכורת שלו באופן מעמיק יותר מאשר ה"שורה התחתונה" הרשומה בתוכו, ו"לעלות על הטעויות" כמה שיותר מוקדם – במיוחד כיוון ששכירים שגילו טעות במהלך השנה, יכולים לקבל החזרי מס כבר תוך כדי השנה, באמצעות פנייה ישירה אל המעסיק שלהם.

 

כדאי להסתייע באיש מקצוע לצורך מיצוי הזכויות שלכם

באתרי אינטרנט ממשלתיים, מופיעים באופן מפורט כל התנאים והדרכים לקבל את החזרי המס בצורה ברורה ומסודרת. ניתן גם להשתמש במחשבונים וירטואליים על מנת לחשב, באופן משוער, את הסכום שאתם עשויים לקבל אילו תגישו בקשה עבור החזרי מס. עם זאת, עזרה מאדם שמבין בתחום לעומק ובקיא בכל נושא המיסים, למשל עורך דין או רואה חשבון, יכולה לסייע לכם למצות את מלוא הפוטנציאל של ההחזרים. בקשה לקבלת עודפי מס ששולמו, ניתן להגיש עד שש שנים אחורה מתומה של שנת המס שבה מוגשת הבקשה, מכאן שהסכום עשוי להיות גבוה במיוחד ושווה לבדוק את הנושא ולנסות להשיב אליכם כמה שיותר מן הסכומים ששילמתם שלא לצורך עד היום.

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
ניקוי BDI
ניקוי BDI

BDI שלילי הוא מצב בהחלט לא נעים, המשפיע על