חיפוש

הר הכסף 2 – היתרונות

ברוכים הבאים למאמר מידע בנושא הר הכסף 2. אנו מניחים כי נחשפתם למושג זה בעבר, המתאר מערכת וירטואלית המאפשרת לכל אזרח במדינה לאתר בעצמו כספים אבודים השייכים לו. הכוונה הינה לכספים אשר נמצאים בקרנות פנסיה, פיקדונות, חשבונות בנק לא פעילים ונוספים. לאורך השנים כספנו נע בין מקורות רבים, ולא אחת מתרחש מצב בו אנו מאבדים שליטה על מקורות אלו. יתרה מכך, ועל פי נתונים של משרד אוצר, שווים של סך כל הכספים האבודים, על פי ההערכות, הינו מעל 10 מיליארד ש"ח. מדובר על כסף שאין לו דורש, ולמעשה רק "ממתין" לבעליו הרשומים בחוק להגיע ולאספו.

 

הר הכסף 2 – מתחילים

אם כן, מדובר בשדרוג של מערכת הר הכסף 1, אשר פותחה על ידי משרד האוצר והושקה לשימוש חופשי בשנת 2013. המערכת מקבילה ל-"הר הביטוח", אשר חוללה מהפך של ממש בתחום זה ואפשרה גם היא לאתר כספים אבודים, למי מכם שמכיר. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם את היתרונות והשדרוגים של מערכת הר הכסף 2, גם לעומת קודמתה אך גם באופן אבסולוטי.

  • שימוש חופשי וחינמי: מן היתרונות המובהקים של השימוש במערכת מצויה העובדה כי הינה חינמית לחלוטין. בעוד בעבר ניתן היה לשכור את שירותיה של חברה ייעודית לשם איתור כספים אבודים, השימוש במערכת הר הכסף 2 הוא חופשי ואינו נושא בכל עלות.
  • קבלת תוצאות באופן מידי: כאמור, בדיקת זכאותכם לכסף מתבצעת באמצעות הקלדת נתונים פשוטה באתר האינטרנט המיועד. אופן השימוש הפשוט הוא אשר בזכותו רבים כל כך זוכים לאתר כספים אבודים, שכן המערכת מאפשרת לקבל את תוצאות החיפוש באופן מידי ופורטת אותן בפני המחפש בצורה גרפית ונוחה לעיון.
  • איתור כספי נפטרים: הר הכסף 2 מאפשרת חיפוש אחר כספים אבודים בחשבונות נפטרים, הליך אשר נחשב בעבר למורכב מאוד. המערכת מאפשרת חיפוש שמי ולפי תעודת זהות בקלות רבה. עם זאת, חשוב לציין כי תוצאות המערכת, באם אותרו כספים, לא יכללו את פרטי החשבונות והיתרה שבהם, אלא רק את שם הגוף הפיננסי אליו מקושרים. במקרה ואכן אותר כסף, יש להתחיל בבירור הנושא מקרוב עם אותו גוף במטרה להראות כי אתם יורשיו \ בעליו כחוק.
  • חיפוש בחשבונות בנק לא פעילים: זהו אחד מן השדרוגים המשמעותיים של מערכת הר הכסף 2 לעומת גרסתה הראשונה. בזכות הצטרפותו של בנק ישראל למהלך, נוספו למאגר החיפוש הפוטנציאלי כחצי מיליון חשבונות בנק לא פעילים – הכוונה היא לחשבונות בנק בהם לא התבצעה כל פעילות (משיכה או הפקדה של כסף) במשך שנה ובהם סכום כסף גבוה מאלף ש"ח. עד להצטרפותו של בנק ישראל, החיפוש הוגבל למגוון קרנות ופיקדונות, אך לא כלל חשבונות בנק.

 

לסיכום

חשוב להגיד כי מסעכם לא מתחיל ונגמר באתר הר הכסף 2. המערכת הצליחה לאתר עבורכם כסף אבוד? ראשית, מגיע לכם מזל טוב. שנית, יש לחשוב טוב-טוב מה אתם מעוניינים לעשות בו. כמובן שתוכלו להתייחס לכסף כמתנה שנפלה עליכם מהשמיים, או – שתוכלו לבחור להשקיע אותו בחכמה. חשוב להתייעץ עם יועץ פיננסי בעל ניסיון בתחום על מנת לבחור בדרך הטובה ביותר עבורכם להתנהל עם סכום הכסף שהתגלה. מדובר כאן על עניין סובייקטיבי לחלוטין, אשר תלוי ביכולתכם הכלכלית. באופן כללי, ניתן לציין שלוש חלופות; למשוך את הכסף, להשאיר את הכסף בגוף הפיננסי בו התגלה, או להעבירו למסגרת כספית אחרת (בין אם זאת בה כספכם נמצא כיום, או לאו). הבחירה בידכם.

לבדיקה מיידית: https://silver-mountain.co.il

אהבתם את הכתבה ?
שתפו בקליק
כתבות בנושא
ניקוי BDI
ניקוי BDI

BDI שלילי הוא מצב בהחלט לא נעים, המשפיע על